Thursday, July 19, 2012

Ukas PRYDesigner: TorilAgnesDesign

 

DSC_0229DSC_0144

 

DSC_0145

DSC_0214DSC_0215

DSC_0216

DSC_0217

DSC_0218DSC_0219

 

Ukens Designer er vår egen nyankomne TorilAgnesDesign. 

Toril ble med på Pryd i Juni og beriker butikken vår med unike varer innenfor smykkedesign og søm.

Jeg er oppvokst med at min mor lagde en del klær til oss barna. Hun brukte symaskina og strikkepinnene flittig, derfor er disse to tingene blitt viktig i min hverdag. Min bestemor brukte heklekroken til hun hadde passert 90. Av henne lærte jeg å hekle når jeg ble litt eldre. Når en har lært disse teknikkene av de eldre generasjonene, må en prøve å ta vare på de etter beste evne. Det går aldri en dag uten at jeg sitter med et håndarbeid mellom fingrene. Det er rene terapien for min del. Etterhvert har jeg utvidet horisonten litt og lært meg det å lage smykker. Jeg er på et nybegynnerstadiet enda. Av det jeg har lært, så lager jeg for det meste maskemarkører/charms og øredobber.

Toalettmapper, charms, fotlenker, smokkesnorer, lommetøfler, øredobber og brødposer er noe av utvalget Toril har på Pryd.

 

Åpningstider:

Onsdag 11-17

Torsdag 11-17

Fredag 11-17

Lørdag 11-16

Søndag 12-16

No comments:

Post a Comment