Wednesday, August 1, 2012

Ukas PRYDesigner: Katja – Den ubestridte hekledronningen!

 

hytta 012 

DSC_0425

DSC_0428DSC_0430

 

DSC_0488

 

DSC_0458

 

DSC_0494

 

katja1

 

DSC_0512

 

Katja – Pryds kløpper med heklenåla lager masse gøy både for liten og for stor,

les om hva som inspirerer vår flotte kollega:

For over tre år siden traff Katja Hammerfjell og Pryd hverandre. Jeg opprinner fra en familie der kvinnfolk, særlig min mor, har sterke tradisjoner innenfor håndarbeid. Jeg har nok arvet disse egenskapene, selv om både min utdanning som økonom og mitt yrke ligger langt fra det kreative. Jeg fikk min første heklelære hos min mor, mens min bestemor lærte meg å brodere.  Men det var ikke nok for meg, jeg ville lære og prøve flere metoder.

En dag oppdaget jeg “Irish crochet lace”, som nå er min favoritt teknikk sammen med en japansk kunstform kalt “Kansashi”. Dette er nok ikke tilfeldig, da jeg er veldig interessert i japansk kunst og kultur. Mine ideer kommer som regel utav intet – jeg bare haler de inn en etter en. Ulike etniske tradisjoner gir meg mange inntrykk som jeg bruker i klær og smykker. Jeg leser mye og interessene mine utfolder seg innenfor mote, kunst, kultur, samt geografi, matlaging, historie, vitenskap o.l. Jeg er alltid på utkikk etter å utvide min horisont.

 

På Pryd finner du både klær, luer, sko, hatter og smykker fra Katja!

 

Åpningstider:

Onsdag 11-17

Torsdag 11-17

Fredag 11-17

Lørdag 11-16

Søndag 12-16

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment