Sunday, September 23, 2012

Pryd Kommitent: Helen Amundsen Halten

 

Helen

 

25x25

 

fuglesang

 

Retrofugler

 

Pryd DA har ulike nivåer av medlemskap i vårt kollektiv. Denne spalten er resevert våre kommitenter – medlemmene som leverer varer til vår bedrift, men ikke har anledning til å jobbe fysisk i butikken. Dette er vår måte å inkludere medlemmer i kollektivet som ikke nødvendigvis bor i Trondheim og omegn. Er du interessert i å bli kommisjonær hos oss? Send en forespørsel til prydbutikken@gmail.com med kontaktinfo for din kreative bedrift Smilefjes

 

Først ut i denne spalten er Helen som leverer flotte illustrasjoner, collager og kort til Pryd DA.

 

Helt siden jeg var lita har jeg alltid funnet stor glede i det å jobbe med hendene. Iløpet av 29 år har jeg prøvd meg på mye forskjellig innen formgivingsfaget. Det jeg jobber mest med nå er tegning, collage, maling og søm av klær. Det gir meg stor glede å kunne skape noe fra idé til ferdig produkt og det er herlig når kreativiteten blomstrer.

Jeg har min utdannelse fra høgskolen i Telemark, Universitetet i Uppsala, Tillskärarakademin i Gøteborg og NTNU. For tiden jobber jeg som lærer på studiespesialisering med formgivingsfag hvor jeg underviser i Visuelle kunstfag, Design og arkitektur og Scenografi og kostyme.

Memorydesign er mitt eget merke som jeg først og fremst har valgt med tanke på min kjære mamma som bl.a. lærte meg å sy. Hun gikk desverre bort i 2004, men hennes kreativitet lever videre i meg. I tilegg er bruken av gamle materialer, redesign og det å finne inspirasjon i gamle mønstre og klær noe som interesserer meg. Det gir produktet en historie og for meg en større verdi.

På Pryd har jeg nå utstilt tegninger, collager og akrylmaleri for salg. Tegningene kan bestilles i ulike tema, ulike størrelser og med eller uten farge. Dette er fine personlige gaver til noen som f.eks jobber som tannlege, har interesse for søm eller liker å gå på ski. Collagene kan også spesialbestilles med tanke på farger, ulike motiv og størrelse.

Besøk gjerne min side hah-design.com. Der kan du se et utvalg av det jeg har laget og gjerne ta kontakt for bestilling om noe skulle være av interesse.

 

Kom innom å sjekk ut hele utvalget til Helen!

Vi har åpnet Onsdag – Søndag :)

 

No comments:

Post a Comment