Saturday, September 28, 2013

Pryd Kommitent: Solsikka–Homemade by Kari

Pryd DA har ulike nivåer av medlemskap i vårt kollektiv. Denne spalten er resevert våre kommitenter – medlemmene som leverer varer til vår bedrift, men ikke har anledning til å jobbe fysisk i butikken. Dette er vår måte å inkludere medlemmer i kollektivet som ikke nødvendigvis bor i Trondheim og omegn. Er du interessert i å bli kommitent hos oss? Send en forespørsel til prydbutikken@gmail.com med kontaktinfo for din kreative bedrift.

Denne gangen er det Solsikka og innehaveren Kari som skal presenteres her på bloggen, her forteller Kari om seg selv og merket hennes:

 

sol4sol2

 

Jeg heter Kari Gabrielsen, og startet som kommittent på Pryd i august-13. Mitt varemerke heter Solsikka, og består pr. idag først og fremst av damekjoler.

Jeg er innflytter fra Nord-Trøndelag. Av yrke er jeg sosionom, har to tenåringer, og jobber i full stilling. Jeg har opp gjennom årene drevet på hobbybasis med ulike former for kreative sysler og håndarbeid – tegning, maling, strikking, hekling og søm.

Når det gjelder mine kjoler, liker jeg å sette sette sammen ulike farger, stoffer og mønstre for å skape unike kjoler. Noen kjoler lager jeg i flere størrelser, men de fleste finnes det bare èn av. Jeg har en spesiell forkjærlighet for digitaltrykk, og elsker å jakte på fine stoffer!

Jeg liker selv best kjoler som er figurvennlige, og ønsker at produktene skal kunne brukes av alle uansett fasong. Jeg syr både sommerkjoler og ullkjoler, stort sett i stretch-stoffer. Målet er at produktene skal være både feminine, tøffe og anvendelige.

 

sol3sol1

No comments:

Post a Comment