Monday, April 1, 2013

Pryd Kommitent: Maj Helen Alander

Pryd DA har ulike nivåer av medlemskap i vårt kollektiv. Denne spalten er resevert våre kommitenter – medlemmene som leverer varer til vår bedrift, men ikke har anledning til å jobbe fysisk i butikken. Dette er vår måte å inkludere medlemmer i kollektivet som ikke nødvendigvis bor i Trondheim og omegn. Er du interessert i å bli kommitent hos oss? Send en forespørsel til prydbutikken@gmail.com med kontaktinfo for din kreative bedrift.

 

maj1maj2

maj4maj3

maj5

Fra 01.03.2013 har vi hatt en flott illustratør ved navn Maj Helen Alander som utstilt sine varer for salg på Pryd og her forteller hun mer om seg selv:

Jeg er en ung, trøndersk illustratør utdannet ved Edinburgh College of Art i Skottland. Jeg har bodd i utlandet i flere år, men den beste inspirasjonen får jeg alltid hjemme i Norge, det kan være barndomsminner, naturopplevelser eller et snodig, energisk kjæledyr. Dyr er så inspirerende fordi de er utrolig humoristiske og har en stor plass i barnelitteraturen. Stilen min blander delikate, detaljerte blyanttegninger med sterke akvarellfarger, og jeg elsker å skape humoristiske karakterer og å lage historier for barn. Bilder er det jeg lager mest av, men jeg selger også blant annet tøyvesker og kort.

Nettside: www.majhelenalander.com

No comments:

Post a Comment