Tuesday, April 9, 2013

Pryd Kommitent: Vivo Design – Rita Paulsen

Pryd DA har ulike nivåer av medlemskap i vårt kollektiv. Denne spalten er resevert våre kommitenter – medlemmene som leverer varer til vår bedrift, men ikke har anledning til å jobbe fysisk i butikken. Dette er vår måte å inkludere medlemmer i kollektivet som ikke nødvendigvis bor i Trondheim og omegn. Er du interessert i å bli kommitent hos oss? Send en forespørsel til prydbutikken@gmail.com med kontaktinfo for din kreative bedrift.

 

2013-04-05 15.25.58

2013-04-05 11.31.23

2013-04-05 11.36.13

2013-04-05 11.37.03

2013-04-05 11.39.28

2013-04-05 11.39.54

 

Vivo design har levert boleroer, pulsvarmere og sjerf, samt en nydelig kjole til Pryd fra 01.03 – og vi håper på at disse vintervarene vil bli byttet ut med endel sommervarer så snart gradestokken kryper oppover! Her forteller Vivo Design/Rita Paulsen litt om seg selv:

 

Vi'Vodesign (snart Ritadesign) er unike produkter (kjoler,pulsvarmere,boleroer og interørartikler mm), basert på rene naturmaterialer,men med innslag av all slags 'kunstige' materialer. Jeg elsker å jobbe kreativt med ulike materialer,blanke/matte overflater,teksturer,utradisjonelle former og gjenbrukstanken blir mer og mer synlig i mine arbeider. Mine produkter blir hovedsaklig til ved hjelp av strikkepinner/heklekroker og symaskin,men når jeg får behov for forandring,slår jeg meg 'løs' og lager bilder/speil i pappmasje. Fortiden er noen av mine strikke/hekleprodukter i salg på PRYD,og i løpet av kort tid vil det komme gardiner/puter/duker,armbånd og vesker mm.,i gjenbruksmaterialer,som heklebrikker,blonder,knapper,skinn o.s.v.

Spennende å være representert på PRYD,og bli kjent med andre kreative personer.

Jeg heter Rita Paulsen,er 57 år og flyttet til byen i juni 2012. Er utdannet småskole-/dramalærer,men pga sykdom ikke kunnet jobbe på mange år. Men livet er ikke meningsfullt uten positivt innhold,så i disse årene har jeg brukt mine kreative evner på noen små teateroppdrag og design. Jeg har tre års 'gammeldags' husflidsskole,og en årsenhet i formng fra lærerutdanninga,men har skaffet meg det meste av kunnskap gjennom utprøving. Det er når man ikke setter grenser for hva/hvordan ting kan gjøres,at resultatet blir best, og ikke minst er det da det blir MORSOMT å kreere!

 

 

 

No comments:

Post a Comment